Cees Boudesteijn en Tom Willemsen zijn de vakmannen van de servicedesk van Ausems Vastgoed. Zij nemen alle beheer- en onderhoudswerkzaamheden van klanten voor hun rekening en zorgen ervoor dat een gebouw goed functioneert. Hun werk varieert van het oppakken en afhandelen van storingen tot adviseren over planmatig onderhoud. Anders dan een gewoon callcenter dat enkel meldingen aanneemt, beschikt de servicedesk over mensen met inhoudelijke kennis.
“Hierdoor kunnen we bij een melding kritisch doorvragen om het probleem te verhelderen en de juiste actie in gang te zetten.”
Tom heeft een facilitaire achtergrond, terwijl Cees alles weet van techniek. “Hierdoor kunnen we bij een melding kritisch doorvragen om het probleem te verhelderen en de juiste actie in gang te zetten”, vertelt Cees. “Wij denken echt mee en kijken ook kritisch naar het functioneren van de onderhoudspartijen en zorgen dat alles goed wordt gedocumenteerd.”
“We verrichten de werkzaamheden alsof het om ons eigen bedrijf gaat. Daardoor worden we gezien en gewaardeerd als collega’s.”
De externe servicedesk maakt echt onderdeel uit van het team van de klanten. Er is sprake van goed en intensief contact, zowel via Teams als bij de klant op kantoor. “De betrokkenheid is groot”, verzekert Tom. “We verrichten de werkzaamheden alsof het om ons eigen bedrijf gaat. Daardoor worden we gezien en gewaardeerd als collega’s.” De gebruikers van de gebouwen merken er ook niets van dat ze op afstand zitten. De servicedesk fungeert in alle opzichten als gezicht van het bedrijf.
www.ondernemersbelang.nl/nieuws/volledig-in-control-met-beheer-op-afstand/